środa, 16 lipca 2014

Rolada jablkowa

Moi Kochani, wracam do Was po długiej przerwie. Czasem tak to się w życiu układa, że trzeba się schować, nabrać dystansu do siebie i świata nas otaczającego. Wrócić do równowagi.

Mnie mobilizowały Papierówki. Obdarowana zostałam 10 kg pięknych pachnących jabłuszek. Przeleżały  kilka dni, aż w końcu ich zapach nakręcił mnie do pracy. Tak więc dzielę się z Wami tymi pysznościami i zachęcam do wypróbowania.

Rolada biszkoptowa z jabłkami papierówkami powstała na bazie mojego ulubionego i sprawdzonego przepisu na roladę biszkoptową. Delikatne ciasto wypełnione lekko kwaskowym musem jabłkowym. Ożywiające i pyszne.




Biszkopt:

5 jajek
150g cukru
szczypta soli
150g mąki pszennej
ew cukier waniliowy

cukier puder do obsypania

Jajka w całości ubić z 5 łyżkami  letniej wody na puszystą masę. Dodawać stopniowo cukier i miksować na wysokich obrotach ok 4 minut. Przesiać mąkę i dodawać\po łyżce do masy jajecznej cały czas miksując.
Ciasto rozprowadzić delikatnie na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia (ja użyłam blachy z wyposażenia piekarnika-duża) Ciasto piec w temperaturze 200st przez ok 12-14 minut. Uwaga-nie doprowadzić do zbyt mocnego spieczenia, bo przy zwijaniu rolada będzie pękać. Po upieczeniu wyłożyć biszkopt na obsypaną cukrem pudrem  ściereczkę, zdjąć papier i ciepłe ciasto zwinąć w roladę. Pozostawić do ostygnięcia.



Mus jabłkowy

5-6 papierówek ( lub innych jabłek)
cukier ( w zależności od kwasowości jabłek ja dałam 4 łyżki)
4 płaskie łyżeczki żelatyny
ew odrobina barwnika

Jabłka obrać, zetrzeć na tarce . wymieszać z cukrem i podprażyć. Kiedy zmiękną zmiksować na gładki mus. Do gorącego musu dodać rozpuszczoną w odrobinie wody żelatynę.

Kiedy mus zacznie lekko tężeć, rozprowadzić do równomiernie na biszkopcie. Ponownie zwinąć ciasno w roladę. Owinąć folią i schłodzić\w\lodówce. Przed podaniem można oprószyć cukrem pudrem ,  Smacznego













9 komentarzy:

  1. jaki obłędny zielony kolor!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety uzyskany przy pomocy odrobiny barwnika ;-(

      Usuń
  2. Wygląda obłędnie!! Pozdrawiam i zapraszam do Nas na rozdawajkę z nagrodami!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, wygląda kapitalnie! :) Przyznam się, że rolady z jabłkami nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Superowo wygląda :) Zapraszam do mnie: http://kuchnia-lukasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję wszystkim za pozytywne komentarze

    OdpowiedzUsuń