piątek, 28 marca 2014

Tradycyjna babka drożdżowa

Tradycyjna babka drożdżowa, bez niej nie ma Świąt Wielkanocnych. Bo kiedy indziej możemy sobie pozwolić na poranne lenistwo, śniadanie z bliskimi. Ja nie wyobrażam sobie Świątecznego poranka bez kubka kakaa i wielkiego kawałka babki drożdżowej grubo posmarowanej masłem. Zachęcam was tez, do odwiedzenia Działu Porady gdzie znajdziecie wskazówki jak zrobić idealne ciasto drożdżowe.





550g mąki
6 jajka
20 dkg cukru

7 dkg drożdży ( świeżych)
130 g masła
300 ml mleka 

skórka otarta i sok z cytryny
 

ew rodzynki
 

Krok I: Rozczyn -drożdże należy rozetrzeć z łyżką cukru poczekać aż się rozpuszczą dodać ok 8 łyżek ciepłego mleka i mąki tyle aby po wymieszaniu otrzymać konsystencję gęstej śmietany. Odstawić do wyrośnięcia

Krok II roztopić i ostudzić masło

Krok III kiedy rozczyn podwoi swoją objętość dodać go do pozostałej mąki dodaj jajka cukier i resztę mleka, skórkę i sok z cytryny  wyrabiać długo ( u mnie mikser z hakiem wyrabia ok 10 minut) następnie dodać roztopione masło i wyrabiać az zostanie wchłonięte przez ciasto . Ciasto odstawiamy  na ok godzinę w ciepłe miejsce aż urośnie ze 2 razy ;-) Ciasto przełożyć do formy na babkę wysmarowanej masłem i wysypanej bułką

Piekarnika nastawić  na 180 st i piec ok 55 minut bez termoobiegu.. Dowolnie udekorować.


Przepraszam, ze zamieszczam stare zdjęcia, ale w tym roku jeszcze nie obfociłam na nowe Babki, mam nadzieję,że tuz przed Świętami uda mi się podmienić zdjęcia ;-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz