sobota, 29 marca 2014

Dwuwarstwowe smoothie z pomarańczy i truskawek

Koktajl zastępujący śniadanie, czemu nie. Możecie go podać tak jak ja w szklaneczkach ale także  z powodzeniem zabrać w kubku termicznym i ruszać w drogę.( jeśli warstwy wam się wymieszają to też będzie pyszni) Orzeźwiający i sycący, ze sporą dawką błonnika, dzięki dodatkowi musli.




3 pomarańcze
100 g truskawek
garść ulubionego musli 
miód do smaku

Truskawki miksujemy z musli i miodem na mus. Wlewamy jako pierwszą warstwę do szklanki. Z jednej pomarańczy wyciskamy sok , a dwie pozostałe obieramy i kroimy  w drobne kawałki. Mi skujemy do uzyskania gładkiego musu. Delikatnie wlewamy na przecier truskawkowy.








Truskawki są cennym źródłem witaminy A, witamin z grupy B, mają więcej  witaminy C (60 mg na 10 g) niż np. cytryna, (50 mg).  Zawierają wiele cennych minerałów - wapń, potas, fosfor i w szczególności żelazo), kwas owocowy. Co bardzo ważne są niskokaloryczne - kilogram liczy ok. 400 kalorii. Jeśli chcesz oczyścić organizm jedz je na czczo. Truskawki pobudzają pracę układu trawiennego i nerek, wzmacniają odporność oraz wspomagają budowę komórek. Zawartość żelaza leczy niedokrwistość, skazę moczową i gruźlicę. 


Pomarańcza ma dużo beta-karotenu i witaminy C oraz wody. Woda doskonale wypłukuje z organizmu toksyny, a witamina C jest cenionym antyoksydantem, który unieszkodliwia agresywne cząstki tlenu powstające m.in. z powodu stresu, palenia papierosów, alkoholu, małej ilości snu. Jedna pomarańcza pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę C.
Pomarańcze dostarczają też dużo witamin z grupy B (w tym kwas foliowy) korzystnych dla skóry i nerwów oraz cennego potasu, od którego zależy prawidłowe ciśnienie krwi i rytm serca. Zawierają substancje blokujące pierwszą fazę powstania komórek nowotworowych i związki o działaniu przeciwbakteryjnym.
Pomarańcze obfitują w błonnik pokarmowy, który usprawnia przemianę materii. Warto jeść pomarańcze razem z błonkami rozdzielającymi cząstki oraz białą częścią skórki. Znajdują się tam bowiem flawonoidy, które wzmacniają działanie witaminy C. To właśnie dlatego witamina C naturalnego pochodzenia jest lepiej przyswajalna niż jej syntetyczny odpowiednik. (źródło abczdrowie.pl)


Musli Zawartość w musli zbóż z pełnego przemiału wzmacnia układ krążenia i zmniejsza ryzyko zachorowania na chorobę wieńcową. Wpływa na pracę serca, reguluje ciśnienie krwi i obniża poziom złego cholesterolu. Błonnik zawarty w nasionach zbóż reguluje poziom cukru i przemianę materii. Dodatek świeżych owoców wzbogaca mieszankę w witaminy antyoksydacyjne, dzięki czemu znacznie redukujemy ryzyko zachorowalności na choroby nowotworowe i spowalniamy proces starzenia się organizmu.
Ze względu na zawartość orzechów oraz nasion oleistych jest to idealna przekąska dla zapracowanych i zestresowanych. Orzechy są znakomitym źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), witaminy E oraz magnezu. Natomiast migdały zawierają antyoksydacyjne witaminy A oraz E. Siemię lniane to najskuteczniejszy naturalny lek w chorobach żołądka. Dzięki bogactwu NNKT i witaminy E poprawia zdolność koncentracji. Jako naturalny przeciwutleniacz wpływa też na wygląd skóry. Warto wspomnieć także o ziarnach słonecznika, które mają idealny skład dla serca: mało węglowodanów, mnóstwo żelaza, magnezu i witamin z grupy B.
Zawarte w musli suszone owoce dodają słodyczy, ale nie tylko. Figi mają działanie przeczyszczające, daktyle, dzięki zawartości karotenu, nadają koloryt naszej cerze. Natomiast rodzynki za sprawą dużej ilości potasu mogą obniżać ciśnienie krwi. Suszone śliwki wspomagają pracę przewodu pokarmowego, regulują trawienie, jak również zapobiegają nowotworom, zwłaszcza jelita grubego. (źródło nazdrowie.pl)

1 komentarz:

  1. owocowo- kolorowo super:) fajne to zdjęcie w środku:)

    OdpowiedzUsuń