środa, 17 lipca 2013

Likier miętowo limonkowy (Likier miętowy)

Mam ostatnio sporo wolnego czasu.Dzieciaki wyjechały, ja się od sprzątałam, a w trakcie wielkich porządków miałam czas na tworzenie w głowie planu co tu nowego i ciekawego stworzyć. Kilka pomysłów mam i systematycznie będę się z Wami nimi dzielić. Zaczynam od likieru miętowego z limonką. Jest świetny sam do popijania (lekko schłodzony ) albo jako dodatek do drinków. Zaletą jego jest to ,że możecie go przygotować także w zimie, choć użycie świeżej mięty prosto z ogródka, na pewno dodaje mu tego czegoś.


10 gałązek świeżej mięty

2 goździki
2 ziarenka pieprzu
0,5 litra wódki
szklanka wody
2 szklanki cukru( najlepiej trzcinowego)
1 limonka

Miętę myjemy, limonkę szorujemy pod gorącą wodą. Do dużego słoika wkładamy gałązki mięty, plasterki limonki, pieprz i goździki.Zalewamy wódką, zakręcamy i odstawiamy w ciemne miejsce na dwa tygodnie. Po tym czasie cukier rozpuszczamy w szklance gorącej wody i dodajemy do słoika, delikatnie mieszamy i odstawiamy na tydzień. Po tym czasie likier przecedzamy i rozlewamy do butelek.




2 komentarze:

  1. Witam, wlasnie rozpuszczam cukier wiec jestem juz na ostatnim etapie nalewki:) Mam jednak pytanie: rozpuscilam cukier trzcinowy (hinduskie jaggery dokladnie) ale to jest koloru brazowego, wiec jakim cudem uzyskalas tak jasny kolor?? Czy istnieje bialy cukier trzcinowy? Czy do tej nalewki na zdjeciu uzylas czegos innego? Bylabym ogromnie wdzieczna za pomoc!

    OdpowiedzUsuń
  2. użyłam cukru trzcinowego z firmy sante

    OdpowiedzUsuń