poniedziałek, 17 czerwca 2013

Wieloziarniste ciasteczka tymiankowe

Pewnie też tak macie, że nachodzi Was ochota na coś słonego do pochrupania?!tak mnie wczoraj naszło, więc zaczęłam szukać po szafkach, a tu nic ani orzeszka, ani paluszków nic wszystko głodomory wyjadły;-) Pomyślałam-kombinować trzeba! Wynikiem tego powstały wielozbożowe ciasteczka tymiankowe, chrupiące złociste, z przepisu od podstaw mojego. Następnym razem wprowadzę kilka modyfikacji, a tymczasem jest dobrze. I tym oto sposobem chciałaby Wam udowodnić, że zdrowo chrupać można. Proporcje na około 24 ciasteczka

200g mąki wieloziarnistej
5 łyżek oliwy z oliwek
1 jajko
2 łyżki gęstej śmietany
sól do smaku (plus grubo ziarnista sól do posypania przed pieczeniem)
posiekany świeży tymianek-sporo (możecie zastąpić innymi ziołami, lub np suszoną mieszanką ziół prowansalskich)

Wszystkie składniki zagniatamy razem tworząc z ciasta kulę. Owijamy folią i wkładamy na ok 30 min do lodówki. Po tym czasie wałkujemy na ok 0,5 cm placek i wycinamy ciasteczka. Układamy na papierze do pieczenia posypujemy grubo zmieloną solą  wkładamy do piekarnika na 15-17 min 200st.




3 komentarze:

  1. Wyglądają nieziemsko. Chętnie bym wypełniła nimi moją puszkę na ciastka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjny pomysł! Będę musiała wypróbować, bo już czuję, że to mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jutro piekę :-) najpierw w Twojej wersji, a potem może coś pokombinuję po swojemu :-) pozdrawiam i zapraszam do siebie :-)

    OdpowiedzUsuń