czwartek, 27 czerwca 2013

Syrop lawendowy

Byłam pewna,że to będzie bardzo dobre połączenie i nie myliłam się ;-) Już od dawna myślałam jak tu brdzoej docenić lawendę w kuchni , kombinowałam myślałam i oto pierwsze rezultaty. Syrop lawendowy. Idealny do przygotowania oeźwiającej lemoniady, lub jako dodatek do herbatki kojącej nerwy.Polecam bardzo.

1 cytryna
250g cukru
200 ml wody
3 łyżi kwiatów świeżej lawendy ( ew suche kwiaty do kupienia w aptece)

Z cytryny wyciskamy sok i łyżeczką wyskrobujemy resztki miąszu, dodajemy cukier i wodę. gotujemy ol 10 min (cukier musi całkowicie się rozpuścić) Pod koniec gotowania dodajemy kwiaty lawendy, syrop zostawiamy do ostygnięcia. Następnie przecedzamy przez sitko i przelewamy do butelki. Przechowujemy w lodówce.



3 komentarze:

  1. kusi mnie niesamowicie, widziałam już kilka razy i jestem bardzo ciekawa :) zrobię na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, wygląda baaardzo elegancko! :) Syrop z górnej półki jak się patrzy.
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę wypróbować twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń