wtorek, 11 czerwca 2013

Chleb żytni na jogurcie z karmelizowaną cebulą

A co powiecie na domową piekarnię -próbowaliście kiedyś swoich sił jako piekarz? Pieczenie chleba to naprawdę nic trudnego, a poza tym dzięki niezliczonym kombinacją, na pewno znajdziecie swoje ulubione smaki :-) Zresztą sami się przekonajcie.Chleb żytni z karmelizowana miodem gryczanym cebulką na jogurcie
 

500 g mąki żytniej
4 dkg drożdży świeżych
300ml jogurtu naturalnego
 1-2 duże cebule
2 łyżki miody gryczanego
odrobina soli i cukru i wody
 

Z drożdży cukru letniej wody i 2 łyżek mąki przygotowujemy rozczyn o konsystencji gęstej śmietany i pozostawiamy go do wyrośnięcia. Kiedy podwoi swoją objętość dodajemy go do mąki wraz z jogurtem i wyrabiamy ok 8 min (hakiem do ciasta). Między czasie karmelizujemy na miodzie cebulkę pokrojoną w niesymetryczną kostkę, i dodajemy ją do ciasta pod koniec wyrabiania. Ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Wykładamy do foremek obsypanych mąką i zostawiamy jeszcze na ok godzinkę, aby podrosły. Przed pieczeniem zwilżamy wierzch ciasta wodą lub smarujemy mlekiem Piekłam 40 min w 200st. Z podanego przepisu wychodzi jeden duży bochenek ( ja piekłam w dwóch mniejszych keksówkach)

5 komentarzy:

  1. Drożdżowy chlebek! Wspaniale :) Naczytałam się ostatnio godzinami o sposobach przygotowywania zakwasu żytniego i myślałam, że nigdy nie zrobię sama chlebka, takie to trudne!
    Dziękuję za Twój przepis :)
    dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobisz zapewne jeszcze nie jeden -trzymam kciuki i pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. niema podanej ilości wody,pewnie 1/2 szklanki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. do tego w piecu mi się zrobił wklęsły :(

    OdpowiedzUsuń
  5. ehh i piekl sie 20 min dłuzej a w srodku mokry :(

    OdpowiedzUsuń