czwartek, 16 maja 2013

Tarta szparagowo -pomidorowa z kozim serem i sosem śmietanowym (tart with asparagus, tomato and goat cheese)

Aż, wstyd się przyznać, ale to moje pierwsze kulinarne poczynania ze świeżymi szparagami. Do tej poru eksperymentowałam tylko z tymi ze słoika :-( Świeże szparagi obchodziłam bokiem. Marudzenie mojego M, sprawiło jednak, że postanowiłam kupić pęczek ( w rezultacie dwa) i coś pokombinować.Jak wyszło zobaczcie sami. Dodam tylko,że do kona sezonu szparagowego postanowiłam wykorzystać je na maxa, może też uda mi się zamrozić kilka pęczków.Bardzo mi smakują :-)

1 opakowanie ciasta francuskiego 
pęczek zielonych szparagów
kilkanaście pomidorków koktajlowych
5dkg koziego sera 
jedno jajko
300ml kwaśnej śmietany 18%
pieprz baiały, gałka muszkatołowa sól

Szparagi myjemy, odcinamy twarde końcówki i delikatnie obieramy nożykiem do warzyw (podobnie jak rabarbar ściągamy długie włókna) Nie odcinamy główek. Szparagi blanszujemy w osolonym wrzątku przez ok 3 min.Wyjmujemy i dokładnie odsączamy na sicie. 

Ciasto francuskie  wyjmujemy z lodówki i rozwijamy na blaszce (moje miało formę prostokąty ok 18-30 cm). Zazwyczaj jest ono zwinięte na papierze do pieczenia, wiec bezpośrednio na nim kładziemy ciasto na blachę.Układamy odsączone i pokrojone wzdłuż szparagi , a między nie połówki pomidorków(miąższem do góry)wszystko posypujemy rozkruszonym serem kozim. W garnuszku roztrzepujemy jajko ze śmietaną, doprawiamy gałką pieprzem i solą,i polewamy wierzch naszej tary. Wkładamy do nagrzanego do 200st piekarnika na ok 25 min




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz