wtorek, 21 maja 2013

Mufinki marchewkowe z kremem krówkowym

Mufinki, Cupcake, Babeczki, zwał jak zwał, zawsze się sprawdzają i coraz częściej goszczą nie tylko jako zwykły deser, ale także jako urozmaicenie przyjęć, spotkań okolicznościowych. niejednokrotnie zastępują już torty weselne. Nie ma się co dziwić, ich styl i smak można dowolnie modyfikować, ubrane w stosowne papilotki, zawsze będą "na miejscu". Moja propozycja dla Was, mufinki marchewkowe z kremem krówkowym.

Składniki na 18 sztuk: 

Mufinki:

4 jajka
1,5 szklanki brązowego cukru ( jeśli nie macie może być zwykły)  

125g stopionej margaryny Kasi
2 szklanki mąki
3 szklanki startej marchewki (na grubych oczkach, ok. 2-3 duże marchewki) 

1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1 łyżeczka sody oczyszczonej 
2 łyżeczki cynamonu
 

Przy tych mufinkach nie stosuje metody suche do suchego mokre do mokrego. Miksuję po prostu wszystkie składniki razem przez moment na wysokich obrotach. Przekładam do foremek na mufinki i piekę ok. 20 min w 170st.Wyjmujemy z piekarnika i czekamy, aż ostygną.

Krem:

1 puszka masy krówkowej (użyłam tej z Biedronki ma fajny lekko alkoholowy posmak)
¾ kostki masła w temp pokojowej
Wszystko miksujemy razem na gładką masę, przekładamy do rękawa cukierniczego i ozdabiamy wystudzone babeczki. Dowolnie dekorujemy




 

5 komentarzy:

  1. Wyglądają przepysznie !! Może zrobię i mój synek zje wreszcie marchewkę!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak to dobry pomysł, na przemycanie warzyw i owoców. Niedługo znajdziesz tu też przepis na ciasto buraczane ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. O ! ostatnio miałam okazję zjeść chipsy buraczane :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ja robię na oliwie zamiast margaryny - spróbuj tak! a co do masy krówkowej, to nigdy nie myślałam, żeby łączyć ją z muffinami marchwiowymi, ale chyba spróbuję, bo wyglądają bardzo zachęcająco!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajne połączenie smaków;)

    OdpowiedzUsuń